Buske.nl

Kever

Erics 65 Kever

Eric’s ’65 Kever

Info over de kever!

Net zoals ons Buske heeft de kever haar roots in Duitsland liggen. Prima, het is immers een Oostenrijks / Duits ontwerp! Of ja, het grootste deel van het ontwerp hebben we eigenlijk aan een Oostenrijks-Hongaarse auto ontwerper. te danken.. Maar goed, ik dwaal af!

Kever specs
Bouwjaar: 1965
Cilinderinhoud: 1184
Vermogen: 25 dikke kW’s ;)

Uitvoering: Deluxe

P1000158.JPG

Kever body off!

Vandaag hebben we de kever body off gemaakt. Dat wil zeggen dat de carrosserie nu los staat van het chassis. Verder is het gehele interieur *er stond alleen maar een stoel in* verwijderd en zijn de spatborden, kofferklep en motorklep gedemonteerd. De kever is nu klaar voor transport naar Amersfoort. Daar worden nieuwe kokerbalken en vloerdelen ingelast.

En toen ging het zeil weer van de kever!

Grolsch T1 Bus

Grolsch T1 Bus

Goed nieuws! De Kever krijgt eindelijk de aandacht waar ie al een paar jaar om schreeuwt. Nieuwe kokerbalken en bodemplaat. Waarschijnlijk komt daar nog wel een waslijst aan lasklusjes bij, maar dat mag de pret niet drukken.

Omdat onze agenda’s behoorlijk vol zitten heb ik de hulp ingeroepen van Lasklus Nederland. Zij gaan dit onderhoud voor hun rekening nemen terwijl wij met een Grolschje van de eerste lentezon genieten. Nu hoor ik je denken.. ‘Druk en Grolschjes drinken.. wat eenΒ tegenstrijdigheid!’ Nee hoor, ontspanning moet er ook zijn! Wordt vervolgd…

Wagenpark geschorst ;)

Vandaag de 2 suzuki’s geschorst, de zilveren moest gekeurd en ik denk niet dat ie goedgekeurd wordt zonder motorblok, en de rooie moest plaats maken in de verzekering voor een andere auto… Mooi dat dat weer is geregeld, want zoals we inmiddels weten van de kever kost het hebben van een niet gekeurde auto ongeveer 96 euro per half jaar!

Kever update

Klaar voor de start

Beter laat dan nooit, hier een kever update! Omdat Suzi een droog plekje zocht hebben we de kever vorig jaar, net voor de kerstdagen, naar een nieuw onderkomen gebracht. Buske vrind Bart had een plekje vrij in zijn garage. Waarvoor enorm dank!!

Sander en ik hebben een aantal bouten terug geplaatst en zijn zo (zonder spatborden) begonnen aan de rit naar Barts Place. De rit verliep prima en de leftovers van Sinterklaas smaakte heerlijk!

En-als-ze-niet-willen-dan-moeten-ze-maar-voelen

Werk aan de kever

Update 12-10-2008:

We hebben besloten om de kever body off te restaureren! Dus de carrosserie los te halen van het chassis. Vandaag hebben we met de luchtsleutel (gemak dient de mens) alle bouten los gekregen, ok… eerlijks is eerlijk, op 3 na. Deze kregen met de slijptol te maken πŸ˜€

Zie de gallery voor een kleine foto update

11-10-2008: De eerste werkuren zijn inmiddels in de kever gestoken. Leuk! maar je komt altijd voor ‘onverwachte’ verassingen te staan..

Afgelopen maandag heb ik de treeplanken gedemonteerd en de panelen achter de deuren onder blank gemaakt. daar zat het eerste laswerk.

Vandaag met de kokerbalken bezig geweest, deze zijn er niet best aan toe. En omdat het dragen delen zijn hebben ze dus hard aandacht nodig. Dat wordt weer lassen!!

Revival

Het is weer even geleden dat er voor het laatst serieuze activteit op buske.nl is geweest, maar we zijn er weer en met een berg nieuwigheden…..

  • APK van ’t Buske was niet zon succes, blijkt dat we een as hebben die niet meer helemaal in nieuwstaat is (denk niet in gaatjes den ik gaaaaten..) We hebben hem geschorst om eens goed de tijd te hebben om ‘m te restaureren…. Ook meteen bij een goeie bekende een as vandaan getoverd. Nu er nog onder zetten.
  • Buske staat op het moment bij mij in de garage, voor een groot deel gestripped, om een 7de leven in te blazen. Staat lekker warm en droog zonder deuren, voorraam eruit, stuurinrichting en dashbord gedemonteerd, bedrading allemaal verwijderd om te gaan vernieuwen…. Kijk maar naar de foto dan kan je zien dat we er geen gras over laten groeien.
  • Wat net buiten de garage staat (onder de carport) inderdaad ook niet vervelend: Eric heeft namelijk vorige weer een ’65 Kever deluxe gekocht πŸ™‚ Ding loopt super, maar is nog behoorlijk wat werk aan te doen. Hou de nieuwe sectie “Kever” op de site dan ook in de gaten voor zijn nieuwste avonturen…
  • Ik ben getrouwd!! Je zou het niet zeggen als je de fotos op deze site bekijkt, maar de lelijkste aap van het stel heeft zowaar een meisje gevonden, en meteen gestrikt πŸ™‚
  • De website heeft een gloednieuw aanzicht gekregen, alles is ook veel makkelijker te vinden. Zie post post van onze admin. Zoo hee het valt nog niet mee om alles op precies zon manier te krijgen als we willen, maar als 2 echte die-hards zullen we er wel uitkomen (alle vertrouwen in eric ;))

Hier dan wat kleine fotootjes van alle dingetjes hierboven:

Erics Kever!

VW Kever ’65

Het was even zoeken, maar het lange zoeken heeft geloond! Ons Buske heeft er een broertje (of zusje, daar ben ik nog niet helemaal uit) bij!. Een 1200 Deluxe uit 1965.

Het was een vrij spontane aankoop. De inmiddels voormalige eigenaren, een leuk stel uit Renkum hadden de kever slechts een jaar in bezit. Na de Keverkoorts waren ze verliefd geworden op de T1, kan gebeuren πŸ˜‰ Dus, de kever moest plaats maken voor een Busje..

Na een rondje om de auto en de aandachtspunten bekeken te hebben besloot ik er voor te gaan. Ik had nog wel wat laswerk gevonden bij de kriksteunen maar dat nam ik voor lief. Een gokje wagen moet kunnen πŸ˜‰

Volg de komende dagen deze website om te zien wat ik tegen ga komen in mijn ontdekkingsreis tijdens de restauratie van de Kever.