Buske.nl

Groot onderhoud 144

Na een poosje geleefd te hebben met mijn autootje vielen er wel wat dingen te verbeteren.
Olie lekkages te over, liep niet op benzine en vuilafzetting in het motorblok zorgt ervoor dat de compressie niet gelijk is op alle cilinders. 3 van de 4 cilinders bouwen netjes 10 bar op nu, de laatste blijft steken op 8. Waarschijnlijk een vastzittende zuigerveer. Nu is het plan om deze veer los te krijgen door in de benzine D-Tox te gooien, en dan hopen dat ie loskomt. Lukt dat niet dan slopen we de kop er wel af 😉 Dit weekend lekker gesleuteld en nu loopt de wagen op gas en benzine. Beiden perfect. Om dat voor elkaar te krijgen moest ik wel de benzineleiding en brandstofpomp vervangen en de carburateur goed schoonmaken. Wonder boven wonder liep de wagen de eerste poging meteen lekker op benzine. Nu nog een verstopte remslang vervangen, meteen maar remklauwen uit elkaar halen en reviseren, daarna moet hij toch behoorlijk betrouwbaar zijn. Vorig weekend hebben we de bronnen van olielekkage al opgespoord en gedicht.
Tot nu toe gaat het sleutelen prima, alles gaat redelijk goed los en we zijn nog geen echt gekke dingen tegen gekomen.